فخرفروشی به‌سبک سلفی در ماشین‌های گران‌قیمت!

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ تصاویر خویش‌انداز تا قبل از ایجاد صفحه‌های مجازی چندان خریداری نداشتند،‌ اما امروز با گسترش این شبکه‌ها و البته نبود فرهنگی برای استفاده از آنها، کاربردهای متفاوتی پیدا کرده است.

نخست این که فضایی را برای انتشار عقاید و نوع نگاه کاربران فراهم کرده است و پس از آن محلی برای تعامل با مخاطب و همچنین تبلیغاتی مجانی و بدون دردسر.

اما این شبکه‌ها چه در ایران و چه خارج از کشور کاربرد دیگری نیز یعنی استفاده از آنها برای نمایش ثروت پیدا کرده است! برای همین شاید هرگز ندیده باشیم که فرد کپرنشینی با بیغوله خود در حالی که لبخندی بر لب دارد عکس سلفی بگیرد. این موضوع به‌خاطر نداشتن اینترنت یا گوشی با دوربین پیکسل بالا نیست، بلکه موضوع تفاوت سطح و سبک زندگی‌هاست، بنابراین افراد ثروتمند و به‌اصطلاح امروزی تازه به دوران رسیده با سوءاستفاده از فضای پدیدآمده فخرفروشی‌ها می‌کنند و می‌خواهند دارایی‌شان را در بوق و کرنا کنند.

شوربختانه این که در جمع مسابقه‌دهندگان نمایش ثروت، فهرستی از هنرمندان نیز می‌توان ارائه کرد، آنانی که باید دنیایی بهتر را برای زیستن دیگران مهیا کنند، با نمایش ثروتشان به مردمی که آثارشان را با شوق تماشا می‌کنند فخرفروشی می‌کنند. برخی از آنان گاهی برای خود بادی‌گارد استخدام می‌کنند و گاهی در حالی که داخل ماشین چند صد میلیونی خود هستند به دنبال‌کننده‌هایشان دست تکان دهند یا از کنسرت‌های آینده‌شان حرف می‌زنند! جالب‌تر اینکه بعضی از این هنرمندان کسانی هستند که ژست مدافع و حامی حقوق محیط زیست به خود می‌گیرند ولی خودروهایی با حجم بالای سه‌هزار سی‌سی سوار می‌شوند و کمتر دیده شده بخواهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

طنز روزگار این‌که این گروه فخرفروشان تازه به دوران رسیده در برنامه‌های عمومی و در مناظر عمومی از هنرمندان قدیمی با عنوان استاد یاد می‌کنند اما از آنان عبور از زرق‌وبرق دنیا و بی‌توجهی‌ به هیاهوهای رایج در فضای مجازی را نمی‌آموزند!

در نمونه‌هایی از ارتباط مجازی برخی از  آنان با مخاطبان خود تأمل کنید:

انتهای پیام/*

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *